JİNEKOMASTİ (ERKEK MEME BÜYÜMESİ)

drduran.jpg

Erkeklerde normalden fazla meme büyümesine kadın tipi meme gelişimine jinekomasti denir. Çoğu zaman etyolojisi bilinmesede nadir durumlarda hormon dengesizlikleri, kullanılan bazı ilaçlar, fazla kilo ve alkol jinekomastiye neden olabilir. Jinekomasti hastaları sosyopsikolojik açıdan olumsuz etkilenebilir. Hastalarda özgüven eksikliği, içe kapanma, sosyal hayattan kopma, kendini eksik hissetme gibi duygudurumları görülebilir. Meme büyümesi genellikle ergenlik döneminde başlar ancak bazı erkek bireylerde bu büyüme aşırı olabilir. Bazen aşırı kilo almaya bağlı memenin yağ dokusunda aşırı artma görülebilir. Bazı ilaç kullanımı ve hormonal bozukluklar erkek bireylerde aşırı büyük memelere neden olabilir.

Tedavi Yöntemleri

Ergenlik dönemindeki oluşan jinekomasti genelde gland (meme bezi) büyümesine bağlı olabilir. Memenin uç bölgesindeki koyu renkli kısımdan(areoladan) yapılan kesi ile büyümeye sebepolan meme bezleri alınır. Kilo alma nedeni ile meme büyümesi mevcutsa yağ fazlalığı ön plana çıkar. Bu durumda yine aynı şekilde meme başının renkli kısmından(areola) kesi yapılarak yağ dokular dışarı alınır diğer bir tedavi yöntemi olan liposuction yöntemiyle yağ dokusu dışarıya alınır. Eğer jinekomasti birlikte cilt fazlalığı varsa hangi yöntem kullanılırsa kullanılsın mutlaka o bölgedeki deri fazlalığı çıkartılır. Deri fazlalığının çıkarılması hastada ekstra kalıcı izler kalmasına neden olur.

Ameliyat Sonrası

Hastaya lokal anestezi ile müdehale edildiğinde ameliyat sonrası aynı gün taburcu edilir. Ancak jinekomasti ameliyatları genellikle genel anestezi altında yapıldığından dolayı hastanın 1 gece hastanede kalması gerekmektedir. Ağrı kesiciyle geçebilen ağrılar olabilir. Jinekomasti ameliyatı sonrası doku çıkarılan bölgede kan birikmemesi için gerekli durumlarda dren koyulur ortalama 1-3 gün içerisinde drenler çekilir. Meme büyümesi ameliyatı sonrası bölgeden doku boşaltıldığından dolayı oluşan boşluğa kan, seroma denilen sıvının dolmaması ve cildin bir an önce yapışıp, toparlanması için minimum 3 hafta süreyle doktorun tavsiye ettiği korse kullanılmalıdır. Sadece meme dokusu büyümesine bağlı olan jinekomastide memelerde bir daha büyüme olmaz. Ancak aşırı kilo alımı olursa memelerde tekrar büyüme oluşabilir. 1 ay kadar korse kullanmak gerekir.